tiden och jag

Kategori: Allmänt

Något jag tycker om väldigt mycket är när jag ger mig själv tid.

Igår startade jag dagen med att hålla ett yinpass på jobbet. Det är ju absolut inte samma känsla som att själv gå på ett pass men jag mår väldigt bra av att höra andetagen i rummet och att se hur avslappnade de flesta blir av yinyoga.
Därefter gick jag på promenad och drack kaffe med vän och hundar. 
Senare satte jag på mig löparskorna och reflexväst för att ge mig ut i rusket. 
Befriande trots att mörkret föll när jag hade kommit halvvägs. 
Såklart höll jag på att krocka med tre rådjur som jag knappt såg. Tur att vi alla klarade oss. 
När jag kom hem låg jag på spikmattan en stund, saltskrubbade mig för ökad cirkulation i musklerna och för att få bort alla döda hudceller, tog en lååång dusch, njöt av en ansiktsmask med doft av timjan och slängde i mig mat och en kopp yogite.

Idag vaknade jag tidigt av en blöt nos i ansiktet och bestämde mig för att gå upp trots att det fortfarande var mörkt.
Tände en brasa och njöt av en rejäl frukost.
Åkte till jobbet för en helkroppsmassage och försvann in i en annan värld. 

Ikväll tänker jag kasta ut vår TV. Som vi nästan aldrig använder ändå. 
Vi har kommit fram till att vi faktiskt är i behov av ett yoga-/avslappningsrum där istället. 
Känns som ett bra byte va?! 

 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: