Ett nytt år.

Kategori: Allmänt

2015 bjöd på mycket av allt. 
Med betoning på mycket. 
I början av året hade vi fullt upp med huset samtidigt som jag ägnade mycket energi och tid åt jobbet som då var nytt.
Jag avslutade min yogautbildning.
Vi gjorde i ordning en stor odlingsplats och John snickrade här och var i hela trädgården. 
Min gammelmormor Viola lämnade jorden och jag gick på min första begravning. 
Ett fint minne jag bär med mig.
Vi gick på foo fighters i Göteborg och på vårt första bröllop. 
Jag blev friad till. På midsommarnatten. Håkan Hellström spelades högt och det fanns inga problem i världen. 
Bara kärlek. Rakt igenom. 
Vi reste. Till Italien två gånger och till Skåne för att fira att vi gått på semester. 
Sen kom Kia lagom en vecka in på semestern och med henne kom också solen. 
Vi lagade mycket mat och besökte odlingen minst en gång om dagen. 
Lillasyster var hemma för att ta körkort och vi kunde umgås typ hela tiden.
Att ha henne nära är oslagbart. 
Vi blev skogsmullar och åkte ut bland barr och mossa för att söka efter svamp och välbefinnande på samma gång. 
Våran älskade katt Sally gick bort.
Jag sörjer henne än idag. 
Ett nytt litet knyte fick flytta hem efter en omtumlande start i livet, Svea. 
Döpt efter min gammelfarmor som gillade maskrosor. 
Aron kom till världen och jag ska bli gudmor.
Vi hade en välbehövlig ledighet i Jul och den spenderades mest med familj och vänner. 
Vi avslutade 2015 med nyårsfest hemma i Björnhult med nära vänner, ett gäng hundar och alldeles för mycket cava. 

2016 hoppas jag blir minst lika händelserikt. 
Jag gillar känslan av att ett helt nytt år framför mig. 
Vad lärde jag mig 2015 som jag kommer ha nytta av 2016?
Vad har jag för drömmar inför 2016?
Viktiga frågor jag tycker att man ska reflektera över.
Plus mycket annat såklart. 

Jag startade året med att boka ännu en yogautbildning.
Om några veckor åker jag till storstaden för att gå på bröllopsmässa tillsammans med lillasyster och Amanda som ska agera tärnor. 
Jag hoppas på ett bra odlingsår med ännu mer kunskap kring odling då vi planerar att satsa ännu mer på grönsaker detta året. 
Ett par höns hade varit trevligt.
Att åka och vandra i Norge finns i tankarna.
Och så drömmer jag om att solen ska visa sin vackraste sida den 30 Juli. 
Då vi gifter oss.

För övrigt tänker jag inte planera mycket mer än så länge. 
Att ta vara på alla stunder livet ger och att njuta så mycket som möjligt under tiden tror jag man kommer långt på. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: