bloggen

Kategori: Allmänt

Ja, den här bloggen. Vad blir det av den egentligen?
Jag vet inte.
Den är lite hatkärlek just nu. 
Tiderna förändrar så mycket. 

Jag mår väldigt bra av att skriva.
Jag skriver i en liten bok jag har jämte sängen då och då om saker jag känner eller tänker på väldigt mycket.
Skönt att få ner det någonstans, så vet jag att det finns där och att det inte behöver ta lika stor plats i mitt huvud.

Ni som vart med ett tag har väl märkt att det blivit mindre recept och mer, tja, jag vet inte men mer om livsnjutning och livsstil kanske? 
Och det är för att det har blivit något som verkligen ligger mig nära hjärtat.
Jag lever bara en gång, har bara ett liv. Då tänker jag må bra och njuta så mycket jag kan. 

Problemet är att det är svårt idag.
Vi lever med ständig stress och press. Jämför oss själva och våra problem med andra hela tiden. 
Jag till exempel har väldigt lätt för att oroa mig för framtiden och att stressa upp mig över skitsaker så att det känns som att hjärtat ska hoppa ut och lägga sig framför fötterna. 
Och det är här skrivandet kommer in i bilden.
För att jag ska må bra och njuta av mitt liv, så måste jag göra saker som får mig att må bra och kunna njuta här och nu.
Och det är oftast när jag har gjort eller ska göra dessa må-bra-njuta-av-livet-grejer jag brukar skriva av mig här.

Jag hoppas ju såklart att ni vill haka på!
Jag lovar att det kommer dyka upp recept- och kostinlägg då och då också!

Tack&Hej!



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: