Det bästa med att resa:

Kategori: Resa

Att komma bort.
- Självklart är detta huvudsaken med att resa. Att få bryta mönstret hemma, att komma bort från vardagen. Två månader eller en helg spelar ingen roll, resan medför ändå inspiration, motivation och en massa ny energi i mig. 

Klimatet.
- Sol och värme ger mig extra energi helt klart. Men jag njuter lika mycket av att strosa runt i Köpenhamn i December månad. Men på ett annat sätt. 

Att få glömma bort tid och rum.
- Jag märker att jag efter några dagar fullständigt slappnat av då jag inte riktigt har någon koll på vilken dag eller vilket datum det är. Tiden är det likadant med. Jag går och äter när jag är hungrig, går och lägger mig när jag är trött osv. 

Att få bara vara.
- Ja, här FÅR jag bara vara. Det är därför jag är här. 
Hemma har jag lite svårt för att sätta mig ner om något annat behövs göras. Här sitter jag i en solstol halva dagen då jag ägnar mig åt framförallt böcker (min stora drog när jag är utomlands), jag tog tag i mitt kursmaterial och mediterar nästan varje dag, och annars så tjattrar jag med någon, lyssnar på musik eller grubblar med mig själv. 
Den andra halvan av dagen spenderas på restauranger, slappandes på rummet eller med kortspel. 
Jag gör i alla fall det jag vill göra hela tiden och det är underbart. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: