Spruta.

Kategori: Resa

Om exakt 60 minuter sitter jag på vårdcentralen och ska ta spruta. Det är en av dem värsta sakerna jag vet. Jag har redan börjat kallsvettas. Jag fattar inte vad rädslan kommer ifrån, jag antar att det har suttit i efter att besökt läkaren en gång om året pga min glutenintolerans från noll till att jag var arton bast. Då jag fick ta ett litet hederligt stick i fingret nästan varje gång till ett år då dem skulle ta FEM RÖR.
 
Sprutan jag ska ta är för Japansk hjärnhinneinflamation. Låter ju ganska okul att åka på det, men hur okul det än låter så är rädslan för sprutan ändå skitjobbig. SKITJOBBIG. Sen när det är gjort då är det inte så farligt. Men när man sitter och väntar på att få komma in, när dem ropar mitt namn, när man ska gå in och ta av sig, när dem tvättar rent armen och när dem säger så fint dem kan att "nu kommer det svida till lite". Söv ner mig så sparar ni tid åt någon annan som är i akut hjärtklappning.
 
Nu är det bara 42 minuter kvar, vilket betyder att jag måste påbörja min vandring dit om tjugo minuter.
 
Hoppas att ni har en trevlig dag. För jag har inte haft en trevlig dag än så länge, jag har haft fullt upp med att mentalt förbereda mig. Kanske att den blir trevlig i eftermiddag när sprutan är tagen.
 
15 minuter kvar.
 
Hej så länge!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: