Mar. 06, 2013

Kategori: Resa

Har försökt ladda upp bilder här på bloggen hela dagen utan resultat. Bilderna som jag knäppt här i El Nido får vänta tills vi har bättre wifi.

Hoppas våren där hemma har kommit för att stanna så att det inte är iskallt när vi kommer hem. Vädret här är helt galet, strålande sol hela dagarna men det finns inte någon direkt strand där vi bor just nu så jag har legat på terassen och solat idag. (Eftersom att John har vart sjuk ville jag inte gå till stranden ensam som ligger 15 minuter bort. dels för att jag inte ville lämna honom, dels för hundarna). 10 minuter plågade jag mig själv på det stekheta terassgolvet. Sen fick jag panik och kände mig som en blöt fisk på torra land som sprattlar förgäves för att få komma ner i vattnet igen. Och tankarna: måste bli brun! måste bli brun! Till slut gav jag upp.

Annars? Nej, idag har inte hänt mycket. Efter "känna-sig-som-en-hjälplös-fisk-på-land-händelsen" valde jag att sitta i skuggan och läsa. Och så tränade jag ju. Där har ni min dag. John har spenderat all sin tid inne på toaletten och i sängen idag. Stackarn!

Hoppas att ni har en fin dag där hemma!

Kommentarer

  • Emelie Carlsson säger:

    Förutom matförgiftningen låter det som att ni har det hur bra som helst! Vart bär det av härnäst? :) sola och njut lite åt mig också. Puss och kram

    2013-03-07 | 07:40:22
    Bloggadress: http://eemeliec.blogg.se

Kommentera inlägget här: