Paleo 30 dagar.

Kategori: Detox

Är inne på dag 27 av 30. Tre dagar kvar. Fruktansvärt imponerad av vad som hänt under denna period. När jag är klar ska jag skriva mer om vad som hänt, hur kroppen har reagerat, hur jag har mått osv.
 
Vad är Paleo 30 dagar?
Paleo 30 dagar är en hälsoutmaning för både kropp, själ och psyke. Man äter 100% ren mat. Inga spannmål, inga mejerier, inga baljväxter, inget socker, inga tillsatser, ingen alkohol, ingen honung eller annan "nyttig" sötning, inget bakpulver och helst inget salt. Alltså, ren mat. Man äter kött, fisk, ägg, olja, frukt, bär, nötter, grönsaker, rotfrukter och örter. Till denna kost bör man sova ordentligt och röra på sig.
 
Jag blev väldigt nyfiken på denna utmaning och körde igång veckan efter vi kom hem. Dels för att det blev en del läsk och andra onyttigheter på resan. Men också för att förstå hur min kropp mår och ser ut av det jag stoppar i mig.
 
Äta bör man annars dör man, men vi är vad vi äter.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: