Qigong.

Kategori: Allmänt

Idag drog qigongkursen igång. Jag hade ganska höga förväntningar på denna kurs. Efter 4 timmar qigong och meditationsövningar är jag helt övertygad om att det fungerar och är ett bra verktyg för många som behöver hjälp med stresshantering och andra problem. 

Jag kände verkligen att jag rotade i mig själv idag. Blandade känslor. 
Tydligen något som vart i vägen innan för att det ska släppa. 
Det är skönt att man kanske börjar förstå en sida hos sig själv man inte riktigt har kommit överens med tidigare. 
Alla borde väl ha en sådan sida? 
Annars är det jag som är udda.
I så fall får jag vara det.  

Många gav sig i väg för att vandra till grottorna uppe i bergen efter qigongen. Jag kände inte alls för det efter en hel förmiddag med nedvarvning så för mig, Malin, Ellen och Helena blev det solning på taket. Därefter gav vi oss ut för att shoppa lite. Det är ganska billigt här och därför blev jag också några plagg och en tavla rikare. 











Kommentarer


Kommentera inlägget här: