Krispigt gojibröd med valnötter.

Kategori: Bröd/Knäcke/Scones/Pizza

En sak till som gör mig lycklig är när egna recept blir lyckade. Sötpotatisbrödet är farligt gott men detta krispiga gojibröd med valnötter blev himmelskt gott! 
Jag har använt mig av durramjöl i detta bröd. Inget för dom som äter strikt LCHF eller Paleo men jag har endast använt mig av 0,5 dl. Alltså nästan ingenting. Men det gjorde sitt och satte en riktigt fin smak. 
 
Durramjöl, en naturligt glutenfri råvara som kommer från Afrika. FriendsOfAdam's durramjöl odlas i USA och är fiberrikt och mineralrikt på grund av att fullkornen har stenmalts. För mer info gå in här: www.friendsofadam.se 
 
För en limpa krispigt gojibröd med valnötter: 
 
3 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosmjöl
0,5 dl durramjöl
2 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 tsk salt
0,5 dl torkade gojibär
1 dl valnötter 
2 dl mandelmjölk
3 ägg
 
1 msk kokosolja
1,5 msk flytande honung
 
Sätt ugnen på 180 grader.
Blanda alla torra ingredienser.
Handvispa ihop ägg och mandelmjölk.
Häll de torra ingredienserna i de blöta och blanda väl. 
Smörj en brödform med kokosoljan.
Häll i degen, platta till och garnera gärna med mer valnötter. 
Grädda i ca 50 min. (Ytan ska se krispig ut och fått en fin färg) 
Ta ut, häll på honungen och låt svalna.
ÄT OCH NJUT. 
 






 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: