Två dagar senare än alla andra.

Kategori: Fika/Efterrätter

 
Satt och sniffade nybakade kanelbullar i 10 timmar på jobbet i fredags. Vi sålde över 1000 stycken. Då fick nöja mig med att lukta..
 
Men idag så jävlar. 19 stycken nybakade kanelbullar står nu och svalnar i mitt kök. Åt precis en. Blir nog fler sen skulle jag tro. Recept hittar ni hos www.undervarttak.blogspot.se 
 
Dock bestämde jag mig för att göra en annorlunda fyllning. Resultat? Riktigt gott.
 
Mandelkräm med kanel och vanilj: 
 
1,5 dl mandlar 
1,5 msk kanel
1 tsk kokosolja
1 dl osötad mandelmjölk
1 msk agavesirap 
Vaniljpulver 
 
Mixa allt till en nästan slät kräm, gott med lite crunchy tycker jag.
 
PS. Denna kräm behövs inte användas som fyllning. Den var så god att man skulle kunna sleva i sig den bara som den är. 
 



Kommentarer

  • Under vårt tak säger:

    Hej

    Vilka vackra bilder! Krämen låter jättegod, får vi testa :)

    Tack för din länkning!

    Magnus & Jenny

    2013-10-07 | 21:10:19
    Bloggadress: http://undervarttak.blogspot.se

Kommentera inlägget här: