detox

Kategori: Detox

Då var det dags!
 
Jag kommer att göra en detox på 7 dagar.
En detox med ett upplägg som passar mig jättebra.
Den är naturlig och ganska enkel att hålla sig till om man har med sig tänket sedan innan. 
Men självklart blir det en utmaning oavsett!
 
Jag kommer att utesluta socker, gluten, kaffe, alkohol, rött kött och mejerier.
 
Jag har inte gjort några jätteutsvävningar i kostväg det senaste men jag känner behov av en storstädning och nystart.
 
För mig är det inte bara kosten som är viktig under denna veckan.
Under veckans gång kommer jag ta mig tid åt mig själv mer än vad jag brukar.
Ta mig tid till långpromenader, laga extra god mat, läsa, yoga mm.
 
Dessutom är sömn en viktig pelare under veckan.
Lampan kommer att släckas klockan 22.00.
Den bästa sömnen är mellan 22.00-01.00/02.00
 
Hår- hud- och sminkprodukter man använder är förstås också viktigt.
Jag kommer att tipsa här i veckan på vad jag använder.
 
Mitt mål efter veckan är att vara fylld av ny energi och att känna mig pigg på både insidan och utsidan.
 
 
 

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Spännande! Har tänkt att göra något liknande om några veckor, vilken jäkla slump! :)

    Svar: Så kul! Det känns bra att rensa ut någon gång per år :)
    Linnéa Hedman

    2014-04-23 | 15:40:07
    Bloggadress: http://gowell.se

Kommentera inlägget här: