Augusti.

Kategori: Allmänt

Det känns som att sommaren är över på något vis. 
Badgästerna drar sig hemåt och omgivningen börjar jobba igen. 
Trots att jag inte haft någon semester har jag njutit och verkligen försökt omfamna mina lediga dagar på rätt sätt.

Den senaste veckan har jag passat på och tagit till vara på några av alla skatterna naturen bjuder på såhär års.

Jag har lagt blad av olika slag på torkning inför hösten och vinterns värmande tekoppar, skördat trädgårdens vinbär, fiskat, letat strandkål och ljung, plockat björnbär och vildhallon, pallat äpplen, umgåtts med vänner och familj, solat på näset, gått på loppisar, yogat, pysslat, läst böcker, picknickat, druckit vin och lyssnat på livemusik.

I september, oktober någon gång, då ska jag stänga in mig med raggsockor och en drös böcker. 

Tills dess ska jag njuta av sensommaren som ännu väntar på oss.











Kommentarer


Kommentera inlägget här: