energi

Kategori: Personlig utveckling

Jag tillhör den sortens människa som älskar att dela med mig av min energi. 
Dela, ge, tipsa, råda.
Jag älskar att göra människor glada genom att dela med mig av mig själv.
Men på senaste tiden har jag varit elak mot mig själv.
Jag har delat med mig så mycket av min energi att jag själv blivit utan.
Detta resulterar då i att jag måste samla ny energi. 
Det är svårt och det tar tid.
I alla fall för mig.
 
Vad ger ny energi då? Hur samlar man ny energi?
Jag ser till att göra saker jag har lust till att göra, jag lägger måsten åt sidan och försöker att leva i nuet.
Helgen var en bra start.
Jag har umgicks med min familj, jag konstaterade ännu en gång att en bra loppis är ren lycka, jag åt god mat och drack gott vin, dekorerade mina fönster med nyinköpta gröna växter och krukor, dansade, skrattade, myste och njöt av att bara vara.
Vi alla har saker i våra liv vi mår bra av, men även saker vi mår mindre bra av. 
Om man känner sig energilös bör man fokusera på det som är bra och lägga det mindre bra åt sidan ett tag. 
 


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: