Lyckorus

Kategori: Allmänt

När kände du dig riktigt lycklig senast? 
Förra veckan? För en liten stund sedan?

Igår var jag riktigt lycklig. 
På måndagar går jag en balettklass och en streetklass på kvällstid efter varandra. 

Första passet klädd i mina gamla balettskor och en knut på huvudet. 
Hela tiden fokus, fokus på att andas rätt, fokus på att göra rätt och fokus på konsten. 
Även om jag ofta blir ilsken på mig själv under passen så är balett ändå något av det absolut bästa jag vet. 

Direkt efter, en trappa ner, kör 
streetklassen igång. 
Igår var andra gången jag var med där. 
Jag är inte skolad i street och emellanåt känner jag mig som en morsa som försöker alldeles för mycket. 
Men det spelar ingen roll, 
för jäklar vad kul det är! 

Efteråt befinner jag mig mitt i ett lyckorus och den känslan kan jag inte sätta ord på. 
Om jag hade fått välja hade jag gärna haft två balettpass till i veckan. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: