Vegetarisk ugnspannkaka

Kategori: Vegetariskt

Fått dille på allt som är vegetariskt. 
Kan det vara på grund av min inspirerande fina vän som är vegetarian tro? 
Det tror jag. 
Det är en utmaning för mig.
Men det är kul att tänka i nya banor. 

Här kommer ett vegetariskt recept på ugnspannkaka som jag blev nöjd med! 
Passar bra som kvällsmål mitt i veckan eller varför inte på buffébordet? 

För en mellanstor form:
3 ägg
2 dl osötad mandelmjölk
2 msk rapsolja (+ lite till formen) 
0,5 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosmjöl
1 msk fiberhusk 
Salt
Soltorkade tomater
Urkärnade oliver
Fetaost (jag rekommenderar garants ekologiska på willys, skitgod!)
1/2 kruka färsk basilika
Pinjenötter 
Peppar


Sätt ugnen på 225 grader.
Smörj formen med en skvätt rapsolja.
Blanda ihop ägg, mandelmjölk, rapsolja, mandelmjöl, kokosmjöl, fiberhusk och salt till en smet.
Häll i formen.
Skiva tomater och fetaost i bitar.
Strö över tomater, fetaost, oliver, basilika, pinjenötter och peppar över smeten. 
Grädda i ca 20 min. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här: